Nokia E75 zwart, zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 41 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nokia E75 zwart, zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

NokiaE75-1 09-06-2011
Geschreven voor: Nokia E75 zwart, zilver

Voor een van de eerste smart-phone achtige toestellen van Nokia een goed toestel; redelijk gebruiksvriendelijk, qwerty toetsenbord enz. Maar helaas is het grote probleem de degelijkheid van dit toestel, wat een grote ramp is dit....

Ten eerste de degelijkheid van het toestel zelf; loslaten onderzijde stalen strip, loslaten toetsenpaneel en diverse decoraties (na plm. 1,5 jaar)
Ten tweede het besturingssysteem; traag en vol met bugs. En ten derde de talloze software problemen waardoor nu na 1,5 jaar de hele telefoon amper meer te gebruiken is. Dit is ondertussen al de vierde keer dat het toestel door software problemen gedeeltelijk de geest geeft.

Voor mij dus geen nokia meer..

Secretmaster 07-02-2011
Geschreven voor: Nokia E75 zwart, zilver

Over het algemeen (lees eerste 6 maanden) is het een fijne telefoon. Daarna beginnen de problemen. Zilver kleurige rand (onderkant) wil nog wel een loslaten. Ook het geheugen is een groot probleem. Je krijgt om de haverklap meldingen dat het geheugen vol zit. Nokia zelf zegt dat het door extra toepassingen is (die je zelf installeert) Dus Nokia beweert dat het een probleem is die niet door Nokia (de telefoon) zelf wordt veroorzaakt, alwaar dit zeker wel het geval is.

Gerard Versfeld 06-02-2012

Hallo,
ik heb ook het probleem dat ik telkens de melding krijg. Maar ik vraag me af hoe ik in hemelsnaam over kan gaan naar het geheugen van de simkaart. In mijn oude Nokia kon ik kiezen, nu kan ik nergens wat vinden.

tines-109 20-01-2011
Geschreven voor: Nokia E75 zwart, zilver

eigenlijk heel weinig te klagen over deze telefoon! alleen is hij wel wat kwetsbaar!
al twee keer is de zilveren onder rand van mijn telefoon kapot gegaan!
verder top telefoon!!

eindhoven040 26-12-2010
Geschreven voor: Nokia E75 zwart, zilver

Het is gewoon een fijne, mooie telefoon met veel gebruiksgemak. Vooral het uitschuifbare toetsenbord is heel handig.

Kefchenko 01-12-2010
Geschreven voor: Nokia E75 zwart, zilver

Een perfecte mobiel vind ik het.
Alleen de 't frontje is al 2 x kapot bij mij gegaan, dan is opzich de enigste minpunt.
En je telefoongeheugen is snel vol..

retep58 30-11-2010
Geschreven voor: Nokia E75 zwart, zilver

het is een telefoon met veel xtra's, als je die xtra's veel gebruik, gaat de batterij snel leeg.
had je dus een laptop moeten nemen ;)
naar mijn inzicht een degelijk toestel,
waarvan ook nog eens de toetsen goed te bedienen zijn.
als je al eerder een Nokia heb gehad dan is dat een pre.
de 4 wegtoets heb je wat oeffening voor nodig.
toetsenboard werkt goed , toetsen zijn niet te klein.
ook heeft de 75 een helder scherm, waarop je , als het echt moet(wilt) goed de internetpagina's kan lezen.
het schuif systeem van het toetsenboard voel degelijk aan.
Toestel is daarom wel wat zwaar.
accuduur had beter gekunt,
mar als de nieuwigheid er af is (na het uitproberen) gaat de accu toch wel een dag of 3 mee.
das nog niet super lang, maar nog maals , het is een telefoon met een hoop etra's.

ikdenk dat ik nog lang plezier zal hebben van en met dit toestel.

kijk wel goed uit waar je hem koopt, prijzen liggen behoorlijk uiteen.

succes

Risa44 25-11-2010
Geschreven voor: Nokia E75 zwart, zilver

Geluid is redelijk.Deze telefoon heeft voldoende mogelijkheden. Maar het gebruiksgemak is té omslachtig..had simpeler gekund. Batterij is erg snel leeg,ondanks uitzetten Blue Tooth en Internet.
Storend is, dat de telefoon 4 tot 5 maal daags het netwerk niet herkend!! In mijn geval is dat T-Mobile.
Telefoon uit- en aanzetten is dan de enige optie. Handsfree bellen in de auto wordt daardoor erg lastig!!
Toetsenbord is erg klein maar verder wel handig.
Conclusie: Na 12 jaar alleen maar Nokia , ga ik nu overstappen naar een ander merk.
Ben er nog niet uit welke het gaat worden.

wilfred123 14-10-2010
Geschreven voor: Nokia E75 zwart, zilver

Ben nu een paar weken met deze mobiele telefoon aan het worstelen.
Problemen: Al mijn contact gegevens die in het phine geheugen staan worden automatisch door gekopieerd totdat geheugen vol is. Dit heeft ook met dat ramp programma OVI te maken denk ik. Ik kan dus alleen SIM memory gebruiken.
Gebruik van internet omslachtig
Radio ontvangst zo slecht dat radio onbruibaar is.
Battery natuurlijk leeg binnen 1 dag.
Camera slecht, wazig korrelig evenals video.

Geen telefoon wat thuishoort in 2010.

Drama.....

corne64 05-10-2010

Nog even dit,

Ik had afgelopen week ook de melding "geheugen vol"
Ik kon niet eens geen netwerk meer scannen via WiFi.
Na het wissen van alle smsjes (140!) en een keer opnieuw opstarten kan ik hem weer gewoon gebruiken.

Mvgrt
Corne64

emilebr 04-10-2010

Hallo,

Ik heb deze telefoon sinds november vorig jaar. Altijd erg tevreden geweest, tot voor kort... Om de haverklap krijg ik een melding dat het geheugen vol is. Als je dan in het geheugen kijkt gaat het om bestanden die je niet kan wissen. Nokia zegt op hun site dat ze er geen oplossing voor weten en er zijn inmiddels al heel veel mensen met dit probleem. Na een tijdje schijnt de telefoon helemaal vast te lopen en kan je niks meer, dat moment moet nog komen. COMPLEET WAARDELOOS dus wat dat betreft. Erg zonde, want on principe was het anders een prima foon, behalve dan dat de batterij niet erg lang mee gaat (2 dagen, en foto's niet altijd even scherp zijn).

Maxxxxx 31-08-2010
Geschreven voor: Nokia E75 zwart, zilver

Nou ik heb deze telefoon allanger dan een jaar en geen enkel probleem. Ja ooit moeten laten maken omdat ik er zelf onzuinig mee was geweest. Alles doet het nog uitstekend; muziek, smsen, bellen, foto's. Ik kan er daarom niet met mijn hoofd bij waarom de mensen hier zo klagen. Wat ik lees wat mensen met die telefoon hebben meegemaakt herken ik helemaal niks van terug!!

sebastiaandeklein 15-08-2010
Geschreven voor: Nokia E75 zwart, zilver

vreselijk, ik heb de telefoon afgesloten met een 2-jarig rot abonnement. Het eindeloos online van HI zitten er een aantal adders onder het gras. ik zit snel boven mijn 150 belminuten of smsjes. als je je internet gebruikt heb is het moeilijk uit te zetten, daardoor krijg ik regelmatig rekeningen tussen de 250/540 euro terwijl ik dacht dat ik een simpel telefoontje van 22.50 pm had aangeschaft.

Het smsen gaat prima, alleen als de zon er in schijnt levert dat de nodige irritatie op. je ziet niets meer.

Ook het menu is heel handig als je aan de universiteit heb gestudeerd. Ik heb er 3 uur over gedaan om mijn achtergrond te wijzigen.

Ook de foto's vind ik beneden de maat onscherp en vaag.

de telefoon is wel mooi, maar onhandig. Hij is mooi om in te lijsten.

Ik heb hem een jaar en ik moet nog een jaar, maar ik ben de telefoon nu al helemaal zat

Souhcorner 10-07-2010

---------- update review 10-07-2010 ----------
Hier nog even een update na mijn eerste review. En dan geen positieve.

Inmiddels heb ik veel problemen met e-mail. Nokia heeft verzonnen dat je blijkbaar elke maand opnieuw je mailwachtwoord moet instellen. Daar krijg je echter nooit melding van. Dus moet je je account weer opnieuw instellen. Gevolg is dat je alleen weer je mail kunt zien van de afgelopen 3 dagen. Vet irritant en een miskleun van heb ik jou daar.

Verder heb ik veel problemen met een volle geheugen-melding. Je kunt je hele telefoon leeghalen, dan nog krijg je na elk sms en mailtje te horen dat het geheugen vol is. Als je nog eens verder kijkt vraag je je af wat voor hersenlozen bij Nokia werken; de telefoon heeft een intern geheugen van 65mb, dat is dus zo vol. Maar er zit ook een geheugenkaart in van 2 gig, maar daar zet ie niks op, behalve foto's enzo. Erg, maar dan ook erg dom.

Ook vind ik het irriant dat de telefoon elke keer vraagt of hij de mobiele verbinding mag gebruiken voor internet. Vraag dat dan 1 keer, en onthoudt het verder.

Ook in updates is dit nog steeds niet opgelost. Misser!!

Bellen en sms'en gaat nog steeds prima.

---------- oude review 12-07-2009 ----------
Ik en mijn vriendin hebben de E75 nu enkele dagen in huis. Zij met een Vodafone abonnement, ik met Hi (KPN-netwerk). Hier dus onzer beide ervaringen.

Op het eerste gezicht voelt het toestel degelijk aan. Zo te zien is het er weer eentje die het nokia-imago van degelijkheid waar gaat maken.

En dan over het gebruik. Allereerst hebben we beide telefoons geupdate. De E-75 van Hi had al de beschikking over de nieuwste software, die van vodafone had een update nodig (duurt ong. 45 min.). Het updaten hebben wij uit voorzorg gedaan omdat er verhalen de ronde gingen dat er bij oudere versies problemen met e-mailsynchronisatie waren e.d.

Het instellen van alle setting en Hotmail was op de E75 icm met Hi een eitje. Heb geen extra zaken meer in moeten stellen, ging fantastisch. Met de E75 Vodafone combinatie was het echter een drama met het instellen van Hotmail. Na een dag prutsen is het eindelijk gelukt (let wel: ik ben aardig bekend op IT-gebied, denk dat het een ander niet gelukt zou zijn).

Verder is het personaliseren van de telefoon via het bedieningspaneel vreemd te noemen. Elke telefoon kent een hierarchische (oftewel logische) menustructuur, maar Nokia heeft er met het settings menu iets heel vreemds van gemaakt. Regelmatig kom je onder verscheidene kopjes dezelfde menu's tegen in een andere visualisatievorm. Heel erg naar allemaal. Oplossing is om domweg gewoon alle menu's een keer door te lopen om zo alles juist in te stellen.

Maar dan! In het dagelijks gebruik (als alles dus eenmaal ingesteld is) is het een koningstelefoon. Mailen gaat super. Alles zit op de juiste plek. Gewoon top!

Als laatste: Ik ervaar dat ik met het Hi/KPN-netwerk zelden een snelle 3.5G (HSDPA) verbinding heb. Dit maakt internetten traag. Mijn vriendin heeft met vodafone wel overal 3.5G. Wil je dus ook veel internetten, neem dan Vodafone. Overigens: internetten op de E75 werkt afdoende, maar niet fantastich. In dat geval zijn telefoons met een aanraakscherm toch rapper.

Conclusie: gebruik deze telefoon om te bellen / sms'en en mailen en gebruik de internetfunctie alleen voor nood. Ik heb overigens google maps (gratis) erop gezet voor navigatie. Werkt top, alleen wel zonder stemdirectie.

Roger1974 06-07-2010
Geschreven voor: Nokia E75 zwart, zilver

wat een waardeloze telefoon!! heb me laten verleiden door de specs. echter wat heb je aan specs als je een einstein moet zijn om ze te kunnen gebruiken. niks werkt gewoon. email heeft t een week gedaan. internet ligt er altijd uit. geen enkel email adres functioneert. hotmail werkt sowieso niet. sms gaat goed als de zon schijnt. de nokia kwaliteit van weleer is ver te zoeken. nadruk ligt op design en specs. gebruiksgemak is benedenmaats. toetsen zijn slecht, voelt vaak niet welke toets je indrukt. batterijduur is enige pluspunt. al het overige is bedroevend. ben er nu zeker van. ben tot aan deze telefoon trouwe nokia gebruiker geweest, (zowel prive als zakelijk) maar ben er nu uit: nooit meer een nokia!!

wvr 06-05-2010
Geschreven voor: Nokia E75 zwart, zilver

Heb de E75 inmiddels een Half jaar in bezit. Het enige echte minpunt is dat de batterij zeer snel leeg is als je de Bluetooth aanzet. Ben zeer tevreden over, bellen, navigeren, mail (alle varianten), muziek, internet, agenda, uitwisseling met outlook, enz. Maar lees de gebruiksaanwijzing goed als je een probleem hebt.

Boris1978 27-02-2010
Geschreven voor: Nokia E75 zwart, zilver

Gewoon een alleskunner met een zeer scherpe prijs/kwaliteitverhouding (i.t.t. tot andere duurdere concurrenten). Voelt degelijk aan en werkt uitstekend met wifi-verbinding. Niets dan lof!

JeroenAP 28-01-2010
Geschreven voor: Nokia E75 zwart, zilver

Heb de nokia E75 nu bijna een week. Mooi vormgegeven toestel, erg degelijk ook.
Ik heb ook een nokia E71 waardoor ik mijn weg snel vond door de menustructuur etc.

Toch vind ik een aantal zaken minder positief aan het toestel:

1. De accu is heel snel leeg, maximaal 1 dag. Mijn E71 hoef ik met dezelfde instellingen na 3-4 dagen pas op te laden.
2. De beeldkwaliteit van het scherm is minder goed dan het scherm van de Nokia E71
3. Om te kunnen navigeren door het scherm als je het querty toetsenbord gebruikt, moet je de navigatieknop op het nummerieke toetsenbord gebruiken. Dit werkt niet handig, hadden wat mijn betreft gewoon cursortoetsen op het grote toetsenbord moeten zitten (zoals bij HTC telefoons met querty).
4. De telefoon is trager dan de Nokia E71, vooral bij het openen van mailtjes etc.

Achteraf gezien had ik toch beter een Nokia E72 kunnen kiezen. Deze heeft alle voordelen van de E71, maar dan met een 2x snellere processor en de nieuwste Symbian programmatuur etc.

Ron-Agrimat 17-01-2010
Geschreven voor: Nokia E75 zwart, zilver

Na lang wikken en wegen toch tot de aanschaf van een smartphone overgegaan, ik ben ondernemer en het is erg handig om onderweg of in t buitenland direct bij je email te kunnen en eventueel wat op te kunnen zoeken op internet. Wat mij in eerste instantie tegenhield was dat ik bang was voor complexe instellingen en onhandige besturing van het toestel (ervaring uit t verleden). Tot mijn (blije) verbazing werkt alles eenvoudig, email instellen is zo gebeurd, zelfs GPS zit erop en werkt perfect! Camara maakt foto's van zeer acceptabele kwaliteit. Internet is met een abonnement van (in mij geval) vodafone supersnel. Wel was t even wennen aan de menustructuur, maar na een tweetal weken was ik helemaal gewend. Kortom een echte aanrader! Voor mij is t een supertoestel!

Fred de Roode 30-12-2009
Geschreven voor: Nokia E75 zwart, zilver

Ik heb sinds vier weken de Nokia E 75, een bijzonder mooi en gebruiksvriendelijk toestel.
E-mail adressen zonder problemen er op gezet, zelfs MSN Messenger zonder probleem er op gezet. Alleen mijn zakelijke e-mail adres ging wat moeizamer, maar dat met behulp van ICT op het bedrijf waar ik werk binnen een kwartier aan de praat gekregen. Veel mogelijkheden en instellingen die heb ik in de loop van de afgelopen weken naar mijn eigen wensen ingesteld. QWERTY toetsen bord heel makkelijk in gebruik voor email en sms.Het is een degelijk toestel. Makkelijk om te schakelen naar zakelijk en privé gebruik.Het is een aanrader voor iedereen.

Godspeed 28-12-2009

Geluidskwaliteit:

Zeer goed. Geen ruis of blikkerige stemmen wanneer ik iemand aan de lijn heb.
De dictafoon had qua geluidskwaliteit beter gekund, omdat deze wel veel achtergrond geluiden oppakt.

Mogelijkheden:

Alles wat ik wil: wlan, bluetooth, GPS, GPS-navigatie, synchronisatie, agenda, camera, qwerty-toetsenbord zijn allemaal aanwezig. Heb er alleen maar plezier van als het op de mogelijkheden aankomt.

Gebruiksgemak:

Zeer gebruiksvriendelijk. De meeste opties spreken voor zich en de menu's zijn zeer intuïtief.

Alleen het instellen van e-mail vergt soms wat meer werk. En soms vertoont de bijgeleverde (of te downloaden) software problemen.

Vormgeving:

Zeer mooie en degelijke telefoon. Gewoon orgineel en niet de zoveelste lelijke Iphone kloon. Mooie zilvere achterkant en ronde vormen. Zeer robuust en kan tegen een stootje. Een BMW 7-serie onder de telefoons wat dat betreft.

Degelijkheid:

Zeer goed gebouwd en kan tegen een stootje. Geen plastic-achtig gevoel en alle knoppen zitten stevig. De symbian-software vertoont geen kuren en traagheid die het Windows-mobile platform kenmerkt.

GeertJ 21-11-2009

---------- update review 21-11-2009 ----------
Aanvulling op mijn beoordeling van 26 juni 09.

Inmiddels werkt Quickoffice wel met Excel en word documenten. Er was blijkbaar iets mis met de synchronisatie software (voor PC sync). Na een stuk of wat updates werkt alles nu naar behoren. Ik kan echter nog geen update van het OS downloaden, terwijl engelstalige gebruikers dit al vanaf juni probleemloos doen. Met het nieuwe OS zou de e-mail instelling -eindelijk- zonder al te veel ellende mogelijk moeten zijn.
Navigatie van Nokia gebruik ik niet meer: de bediening is een ramp. Heb nu Google maps voor symbian: helemaal perfect! en gratis...

---------- oude review 26-06-2009 ----------
Mooie telefoon, maar e-mail verbinding opzetten is een drama (nu 4 weken in bezit en tientallen keren geprobeerd: geen succes). Als je hem veel met bleutooth gebruikt (oortje of synchronisatie) kan de batterij zo maar in een halve dag helemaal leeg raken. Quickoffice lijkt leuk, maar kan de meeste Excel 2003 files niet bewerken (files zijn helemaal leeg als je ze opent). Herinneringen (aan afspraken of zoiets) die hadden moeten komen toen de telefoon toevallig uit stond, komen niet meer als je hem weer aan zet. Het kiezen van een persoon om te bellen kost veel meer toetsaanslagen dan ooit tevoren met een Nokia telefoon (zeker als je je contacten gesynchroniseerd hebt met Outlook). Het toetsenbordje is helemaal vlak, zodat je niet kunt voelen of je één of twee toestsen aan het indrukken bent (de toetsen zijn klein). Je bent dus erg vaak aan het corrigeren dat maakt het gebruik er niet prettiger op. Batterijlevensduur bij uitgeschakelde e-mail client kan in het gunstigste geval (voornamelijk stand by) een dag of drie zijn. Bij intensief gebruik wordt dat 1 à 2 dagen.

Linnepin 05-11-2009
Geschreven voor: Nokia E75 zwart, zilver

Ik heb de E nu een week en ik dacht een pracht van een telefoon te hebben gekocht, maar ik kan er niet enthousiast van worden. Accu is snel leeg. Menu's zijn onduidelijk. Je moet veel handelingen verrichten voor je daar bent waar je wezen wilt. En de ontvangst is ook niet helemaal wat ik gewend ben. Voor zakelijk gebruik is het misschien een mooi toestel, maar als je er simpelweg mee wilt bellen en smsen, kun je naar mijn mening beter wat anders kiezen. Er zit dan eigenlijk teveel poespas op waar je niks mee doet. Het qwerty-toetsenbordje is wel handig met smsen.

Mark86 02-11-2009
Geschreven voor: Nokia E75 zwart, zilver

Sinds enige dagen in bezit.

erg prettige telefoon voor de veeleisende gebruiker. veel nutigge functie en snel internet. Internet is in mijn opzicht wel een vereiste voor maximaal gebruik van deze telefoon. Als je geen mobiel internet abb. hebt kun je wel erg makkelijk wifi gebruikem maar hij schakelt soms wel automatische over naar het netwerk. Ik kom na een aantal dagen nog steeds nieuwe functie tegen en hoop er veel gebruik van te kunnen maken.

Kortom een aanrader!

PascalV 31-10-2009
Geschreven voor: Nokia E75 zwart, zilver

Toestel twee weken in het bezit als opvolger van een Blackberry.

Aantal minpunten kwam snel naar boven:
- de dekking is zichtbaar minder dan vorige toestel of eenvoudiger Nokia
- batterij bij intensief gebruik snel leeg
- toetsen op het toestel zijn glad waardoor "uitglijden" regelmatig gebeurd

Tot overmaat van ramp is ook (zonder te vallen) de metalen rond het toetstel gebroken. Wordt wel keurig vervangen door de winkelier.

Synchroniseren gaat eenvoudig en Nokia Suite werkt prima. De onderliggende menu's zijn niet altijd even handig bereikbaar, maar daarna gebruikersvriendelijk.

Al met al een aardig toestel maar onvoldoende voor de "heavy" zakelijk gebruiker.

John1975 12-10-2009
Geschreven voor: Nokia E75 zwart, zilver

De telefoon nu paar dagen in bezit, maar dit is echt een pracht apparaat.

Dit natuurlijk wel, als je voor een message-beest wilt gaan, niet voor de multi-media, maar daar is deze ook niet voor bedoeld.

Mijn oude beest de Nokia E90 heeft het helaas begeven, en deze als opvolger gekozen.

Enige nadeel tegenover mijn E90, geen kantelbaar scherm.

Enige minpuntje, de microfoon waardoor je spreekt zit rechtsonder op de telefoon.
Dus als je een linkshandige beller bent, gaan erg snel je vingers daar overheen, waardoor je amper te verstaan bent.

Maar goed, gewoon iets om even rekening mee te houden.

Problemen hier genoemd heb ik absoluut geen last van, maar ik ben ook iemand die zodra er een nieuw toestel in het bezit is, gelijk een software update doe.

Geloof het of niet, 90% van telefoon bugs kun je op deze manier oplossen.

Voor mij in ieder geval, de perfekte zakelijke telefoon, met alles wat een zakelijke gebruiker wenst, en de bouwkwaliteit is subliem, geen spelingkje te bekennen.

klasse.